Hlas, který je slyšet

Obecně prospěšná společnost WOMEN FOR WOMEN manželů Ivany a Pavla Tykačových představuje nové ambasadory svých unikátních projektů, kterými se stali Lucie Bílá, Simona Krainová a Libor Bouček. Společně tak spouští novou kampaň #HlasKteryJeSlyset, díky které chce organizace zvýšit povědomí o problémech, se kterými se lidé potýkají, docílit, aby se pomoc dostala k více lidem, kteří ji potřebují a také nasměrovat je tam, kde pomoc naleznou. 

Lucie Bílá

Lucie Bílá jako patronka projektu Bydlím, tedy jsem podpoří svojí iniciativou matky samoživitelky či ženy, které sebraly odvahu odejít z abusivního vztahu a potýkají se s řadou dalších problémů, kde jednou ze základních potřeb je dostupné a důstojné bydlení, dále psychosociální pomoc, právní služby, rady finančního poradce apod. Jako úspěšná žena a matka již dospělého syna je Lucie velkou inspirací a mentorkou pro ženy, které cesta ke stabilnímu životu teprve čeká. „Sama jsem si prošla obdobím, kdy jsem zůstala s dítětem sama a velmi dobře vím, jak je to těžké dělat mámu i tátu. Ovlivní vás to psychicky, sociálně a samozřejmě finančně. Existenční problémy jsem řešit naštěstí nemusela, ale o to víc si vážím všech, kteří to zvládají a každý den musí překonávat překážky, které jim samoživitelství přináší. Proto jsem se stala součástí projektu, který nabízí novou šanci, nadechnout se a jít dál.“ 

Simona Krainová

Projekt Obědy pro děti zaštítí Simona Krainová, propůjčí tak svůj hlas dětem, kterým se nedostává školních obědů díky tíživé finanční situaci v rodině. „Můj manžel Karel mi ukázal spot projektu, řešil pracovní věci a chtěl slyšet můj názor. Musím se přiznat, že mě to okamžitě přimělo k breku, dokonce jsem nemohla pak spát a musela jsem na to myslet. Bylo to velmi emotivní, jako máma dvou dětí tyhle věci vnímám jinak. Mnohem osobněji,” říká Simona o prvním setkání s projektem Obědy pro děti. Projekt poukazuje i na důležitý aspekt sociální exkomunikace dítěte během společných aktivit. Chceme tedy oslovit širší veřejnost a odbourat mýty spojené s touto problematikou, abychom mohli adresovat potřebnou pomoc více dětem po celé republice. Tento školní rok díky projektu Obědy pro děti obědvá již 7000 dětí a čísla každý den rostou. Jako matka dvou malých dětí má Simona k aktuální situaci v ČR, kde každé 10. dítě trpí nucenou absencí školního oběda, velmi osobní vztah. „Udělám maximum, aby se o možnosti přihlásit se do Obědů pro děti dozvědělo co nejvíce potřebných, a že ostatní lidé mi s tím pomůžou.” uvádí naše nová ambasadorka. 

Libor Bouček vezme pod svá křídla projekt Servis vztahů, kde se stane hlasem nás všech, neboť vztahy jsou tou nejtěžší disciplínou, nikdo nás je neučil a všichni v nich tápeme. Libor sám říká: „Nechci se vracet k věcem, které se odehrály, to nemá smysl a pro současnost nemají ani žádný význam. Ale je pravda, že v této oblasti jsem toho zažil na budoucího čtyřicátníka docela dost a myslím, že poučení mám. Spíše si myslím, že díky mnohým karambolům vím, že mnoha věcem se dá předcházet. A tuhle zkušenost velmi rád předám. Jedno poučení univerzální – potlačujme egoismus. Svobodně jsme se rozhodli žít ve vztahu a ten je ryze týmovou záležitostí.“ A dále dodává: „Myslím si, že projekt jako je Servis vztahů je potřebný pro zdraví naší společnosti. Vztah je třeba budovat a zachraňovat. Neboť vztah dvou lidí je jen základní úsečkou celé skupiny bodů a slabostí úsečky trpí celá množina. Vztahy jsou základní potřebou i hodnotou lidského seskupení. A servis si určitě zaslouží.“ 

Tímto se ambasadoři stávají součástí Women for Women a jejich aktivit. V průběhu roku jsou v plánu různé akce za účasti ambasadorů, o kterých budeme včas informovat a věříme, že tato společná spolupráce pomůže dalším lidem, kteří pomoc potřebují. 

Hlas, který je slyšet. Lucie Bílá, Simona Krainová, Libor Bouček.

Další informace najdete na našem webu.

Ivana Tykač je ředitelkou a spoluzakladatelkou Women for Women: „Už je to osm let, co jsme spolu s manželem Pavlem založili WOMEN FOR WOMEN. Oba dva jsme rozvedeni a víme o jak těžké období se jedná a kolik problémů rozvod přináší. Na počátku jsme chtěli pomáhat ženám a jejich dětem, které se ocitly v tíživé situaci, nedokázaly ji sami řešit, hrozila jim ztráta bydlení a tím riskovali to, že přijdou o své děti. Snažili jsme se pro ně vytvořit záchrannou síť – poskytnout jim dotované bydlení a komplexní osobní program na řešení jejich situace, který pak obsahoval například právní zastupování, psychologa, psychoterapeuta, finančního poradce, personálního kouče apod. Vedle toho jsme nabídli sociální a právní poradnu, vydali knihu Jak přežít první (k)rok  Praktického průvodce nejrizikovějším obdobím samoživitelství, pořádali besedy pro samoživitele, v zahraničí jsme se nechali inspirovat vzdělávacími projekty pro sólo rodiče, které jsou zaměřeny na osobní rozvoj, profesní rozvoj a také na rodičovské kompetence. Mezi tím se naše činnost v roce 2013 rozrostla o projekt Obědy pro děti. Tento projekt pomáhá dětem ze základních škol, jejichž rodiče si nemohou dovolit uhradit obědy ve školní jídelně, ač by jinak rádi. Partnerem projektu jsou základní školy a tento projekt nám každý rok ukazuje, jaké pozitivní dopady takto poskytnutá pomoc přináší a jaké fatální následky může mít takové nucená absence školního oběda. Jsme moc rádi, že se nám postupem let podařilo přimět k aktivitě dvě ministerstva – Ministerstvo práce a sociálních věcí jsme inspirovali pro projekt Obědy do škol, který je financován z evropských fondů a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, které nám od roku 2016 poskytuje na základě dotace velmi významnou finanční podporu, kterou my směřujeme ve 100% na pomoc pro konkrétní děti.

V neposlední řadě jsme loni spustili další velký projekt, který se jmenuje Servis vztahů. Vztahy jsou tou nejtěžší disciplínou, ve které všichni tápeme, a na který neexistuje žádný funkční manuál. Vztahy jsou ovšem základ všeho, jejich nefungování se nám pak promítá do spousty společenských a sociálních témat a problémů. Součástí projektu je další podprojekt, na kterém spolupracujeme s Okresním soudem v Mostě, a který má název Servis rodiny. Oba tyto projekty jsme připravovali s cílem minimalizovat traumata na děti, začít pomáhat vztahy uzdravovat a podpořit debatu o vztazích. K tomu všemu každý rok realizujeme Den rodiny v Grébovce u příležitosti Mezinárodního dne rodiny, který v roce 2019 navštívilo více jak 10 tis. lidí. 

Dnes tedy mohu říci, že nepomáháme jen ženám s dětmi, ale také samoživitelům, rodičům a podporujeme rodiny všeho druhu. Vnímáme kolik lidí dnes potřebuje pomoci, s čím se potýkají, kde jsou bariéry a snažíme se nalézt funkční a efektivní řešení.“ 

Ivana Tykač, WOMEN FOR WOMEN

Ing. Ivana Tykač, ředitelka a spoluzakladatelka WOMEN FOR WOMEN, o.p.s. 

„Ráda bych řekla, že jsme hledali ambasadory, kteří nebudou jen naší designovou tváří na webu, ale ambasadory, kteří budou mít osobní zkušenost, podobný pohled na svět a budou mít zájem opravdu spolupracovat. Jsme moc rádi, že se nám podařilo tři takové lidi najít. A nejen to, podařilo se nám najít trojici úžasných lidí, kteří se znají, přátelí se a mají se rádi. Ta energie mezi nimi je viditelná a neskutečná. A myslíme si, že je to patrné i v kampani. 

Kampaň ztvárňuje náš společný záměr a její hlavní heslo zní „Stali jsme se hlasem těch, které nikdo neslyší.“ Ambasadoři chtějí upozorňovat na témata a problémy obyčejných lidí, přibližovat je společnosti, která se mnohdy dívá na problémy ostatních lidí černobíle, být podporou a partnerem lidí, kterých se tyto problémy týkají, protože občas pomůže i pouhé sdílení problému s někým, kdo jej sám prožil, kdo naslouchá, má pochopení a dokáže motivovat či inspirovat.“ 

Jana Skopová, manažer charitativních projektů manželů Tykačových. 

Děkujeme všem, kteří se na výsledném produktu charitativně podíleli – především agentuře ComtechCan, produkci DARQ STUDIO, režisérovi Martinovi Smekalovi, hercům, Anně Kovačič, která kampaň také charitativně nafotila a samozřejmě děkujeme všem Ambasadorům, bez kterých by nic takového nikdy nevzniklo. 

Rádi bychom poděkovali všem médiím a mediálním domům, kteří nám dali charitativní prostor a možnost kampaň spustit. Především bychom rádi poděkovali společnosti Media Club a FTV Primě, společnosti AT Media a Big Media, mediálnímu domu CNC a všem, kteří nám pomáhají tuto kampaň zrealizovat. 

Velmi si toho vážíme a určitě jejich podporu nepovažujeme za samozřejmost. Bez jejich podpory bychom nemohli dělat svou práci efektivně a pomáhat tolika lidem. Kampaň poběží do června 2021. 

#HLASKTERYJESLYSET

Děkujeme, že se zajímáte, děkujeme, že pomáháte s námi!

Vaše Women for Women.

Komentáře